piątek, 22 listopada 2013

Ciasto francuskie z budyniem Gellwe

Nie lubię przyjmować gości gdy nie mam nic słodkiego do kawy i herbaty. A od póki sama nie mogę jeść pszenicy i laktozy, niechętnie piekę ciasta, których nawet nie mogę spróbować. Dlatego przyszedł mi do głowy najprostszy przepis świata - gotow ciasto francuskie z mocno czekoladowym budyniem Gellwe. Nie miałam w domu mleka, ale okazuje się, że spokojnie można zrobić budyń na wodzie! Jest bardzo intensywny, gęsty, mocno czekoladowy, nie przypala się i nie ma grudek. Ciasteczka robi się szybko, przy użyciu minimalnej ilości garnków, co zwalnia ze zmywania góry naczyń :) 



SKŁADNIKI : 
  • 1 opakowanie budyniu czekoladowego Gellwe
  • 1 i 1/2 szklanki wody lub mleka
  • 2 łyżki cukru
  • gotowe ciasto francuskie



PRZYGOTOWANIE :
W rondelku gotujemy szklankę wody, wlewamy do niej rozrobiony w połówce szklanki wody budyń czekoladowy Gellwe. Polecam takżę wersję z przepysznym budyniem śmietankowym Gellwe, który znajdzieie na www.gellwe.pl - w wersji z konfiturą owocową jako polewą. 









Ciasto francuskie kroimy w dowolne kształty - ja zrobiłam rożki, można też zlepić przeciwległe rogi. Nakładamy budyń łyżką i dobrz zlepiamy ciasto. Można dać więcej budyniu - nie wyciekał podczas pieczenia. Na opakowaniu producenta ciasta podany jest czas i temperatura pieczenia. Moje ciasto piekłam w 150 stopniach około 15-20 minut. 



Smacznego! 

6 komentarzy:

  1. A wiesz, że wczoraj zrobiłam ciasto francuskie tyle, że z serem białym - na budyń bym nie wpadła i jeszcze, że można go z wodą zrobić to szok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z serem też brzmi pysznie! ja uwielbiam jeszcze francuskie z owocami, np. brzoskwiniami albo ananasami z puszki :)

      Patrycja

      Usuń
  2. Mniam mniam zjadłabym, aż ślinka cieknie na myśl o tym budyniu w środku ;)

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jak już zrobisz i spróbujesz podziel się opinią :)

      Patrycja

      Usuń
  3. to wygląda smakowicie , muszę kiedyś wypróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam! na jesienne wieczory także wersję z jabłuszkiem, cynamonem i rodzynkami :)

      Patrycja

      Usuń

Dziękujemy za komentarz!