piątek, 6 grudnia 2013

CIASTECZKA Z PRZYPRAWĄ KORZENNĄ GELLWE

Upiec prawdziwe pierniki z miodem i przyprawami to sztuka :) A święta bez pierniczków to nie święta ;) Dostałam prosty przepis na korzenne ciasteczka i postanowiłam spróbować. Z powodzeniem mogą zastąpić tradycyjne pierniczki i trafić na świąteczne stoły :) Bardzo aromatyczne i smakowite. Spróbujcie!

Składniki :
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżki gorzkiego kakao Gellwe
  • 1 szklanka cukru pudru Gellwe
  • 1 kostka masła
  • 1/2 opakowania przyprawy do piernika Gellwe
    (mieszanka mielonego cynamonu, goździków, imbiru, kolendry, pieprzu, ziela angielskiego, kardamonu i gałki muszkatołowej)

Przygotowanie : 
Miękkie masło, mąkę rozmieszaną z sodą, cukier puder, kakao oraz przyprawę do piernika Gellwe mieszamy i zagniatamy ciasto ręką.
Rozwałkowujemy i wycinamy dowolne kształty - ja wybrałam gwiazdki.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w 180 stopniach około 10 minut.
Dekorujemy  - lukrem, czekoladą... Mniam :) 

2 komentarze:

  1. Mam pytanko można zamienić przyprawę do piernika na korzenna ??
    Mam zamiar dziś piec ciasteczka a te wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pewnie że można! spójrz tylko na skład takiej przyprawy - w niektórych brakuje imbiru, cynamonu czy gałki muszkatołowej, a moim zdaniem te przyprawy nadają najlepszy smak i aromat :) zajrzyj jeszcze do naszej zakładki SŁODKOŚCI NA WEEKEND, tam jest przepis na ciasteczka guziki - mniej się kruszą i w zeszłym roku piekłam je na święta i wycinałam słomką dziurkę do powieszenia na choince.

    Patrycja

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz!