środa, 23 kwietnia 2014

Światowy Dzień Książki

To dziś! Niby żadne święto, ale jednak porozmyślać sobie można. O książkach oczywiście. Nie wiem, czy Wy również macie ciekawe wspomnienia z dzieciństwa dotyczące książek. Ja niestety mam tak, że bardzo niewiele pamiętam z czasów bycia berbeciem i dopiero w okolicach początków podstawówki moje wspomnienia się rozjaśniają. Pamiętam więc Opowieści z Narnii, szczególnie ten moment jak Łucja przechodziła przez starą szafę. Hobbita pamiętam, którego mama czytała nam przed snem udając Golluma i jego glum glum najzabawniej na świecie. Gdzieś w głowie kołacze mi wielka księga o przygodach leśnych zwierzątek, w której były też wróżki i krasnoludki. Tata nam ją kupił, a ponieważ nie dostawaliśmy od niego innych książek, to ta wydawała nam się wyjątkowa. Szczególnie, gdy ją z nami czytał. Gdy już trochę podrosłam wpadłam w świat Ani z Zielonego Wzgórza, bohaterów Niziurskiego i Tajemniczej Wyspy Verne'a. A potem jeszcze wielu wielu innych...

To były cudowne czasy - mojego dzieciństwa z książkami. Bo książki są niezwykłe! Pozwalają wpaść w świat, w którym króluje wyobraźnia, w którym wszystko jest możliwe. I czynią nas szczęśliwymi. Dlatego tak bardzo się cieszę, że rodzice postarali się, aby zawsze otaczały mnie książki. Bo wspomnienia tych nocy spędzonych z latarką pod kołdrą, gdy nie mogłam się oderwać od kolejnych stron, są dla mnie najcenniejsze. 

Czy Wy również macie takie szczególne książki, które moglibyście nazwać książkami Waszego dzieciństwa? 

4 komentarze:

  1. Podpisuję się całą sobą pod ostatnim akapitem!
    A w dodatku uwielbiam wszystkie książki, które wymieniłaś :)
    I tak samo wspominam dzieciństwo z książką i wśród książek. Ale te wymienione pozycje pamiętam raczej z wczesnej młodości (podstawówka) - wcześniej były wiersze Brzechwy i Tuwima, Astrid Lindgren, Bajarka i czytane przez tatę fragmenty "W Pustyni i w puszczy"...
    A teraz do nich wracam z synkiem i oboje znów przeżywamy tę radość obcowania z (dobrymi) książkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy okazji - z okazji Dnia Książki chcę oddać kilka swoich w dobre ręce. więc zapraszam na mamajanka.blogspot.com :)

      Usuń
  2. Ja na ostatnim dniu książki we Wrocławiu nauczyłam się jak działa kalkulator oc o.O Dziwne co nie? Ale pożyteczne w każdą stronę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Darmowe ogłoszenia drobne Radom dla dla firm i osób prywatnych! Darmowe ogłoszenia to niezastąpiona metoda w handlu elektronicznym! Ogłoszenia Radom. Radom Lokalne

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz!